map-3483539_1920

Czy jest szansa wrócić na rynek turystyczny w obecnej sytuacji?

Właśnie przeczytałam artykuł o kolejnym etapie odmrażania gospodarki. Premier Morawiecki podał kolejne restrykcje, które zostaną luzowane od 1 czerwca.

Widzę też poruszenie na forach branżowych. Sama też od razu dostałam mały zastrzyk energii. Skoro będzie można organizować wesela do 150 osób, to prawdopodobnie będzie można w końcu organizować nasze wyjazdy!!!

Branża eventowa się cieszy! Zaczynamy dostrzegać światełko w tunelu.

Choć jako pracownicy branży turystycznej mamy wiele pytań: czy przewodnik może oprowadzać grupę, czy możemy zorganizować wycieczkę dla konkretnej liczy osób, co z przewozem klientów w autokarze- 50% miejsca ma być pustych, czy możliwa jest organizacja wyjazdów wakacyjnych.

Skoro będzie można organizować wesela do 150 osób, to logicznie rzecz biorąc będzie można zorganizować kolonię dla 30, 40 lub 50 dzieci i młodzieży.

Przyznam, że jak logikę działań naszego rządu wyłączyłam 14 marca 2020, kiedy dla prawie 400 osób, również mojej grupy, skasowano lot z Marrakszu do Warszawy. Chcieliśmy wrócić z naszej kobiecej wyprawy, logicznie powinnyśmy wrócić naszym wykupionym wcześniej lotem. Bilety na lot   zostały prawie w 100% wyprzedane. Tak  się jednak nie stało. Musieliśmy walczyć o rządowy samolot, który po kilku dniach po nas przyleciał.

Teraz czytam, słucham, analizuję, wyciągam wnioski, natomiast nie nastawiam się na jakieś dobre dla naszej branży rozwiązanie. Wyłączam logikę, kiedy analizuję wypowiedzi naszych rządzących.

Ale nie chcę tutaj pisać o „pomocy” rządowej dla naszej branży, której nie mamy,  o tym w jakiej trudnej sytuacji się znaleźliśmy, o wielkiej niewiadomej.

Chcę Wam napisać, że jest szansa na powrót na rynek turystyczny jeszcze w tym roku.

Wierzę, że na dniach otworzy się turystyka krajowa, a na jesień turystyka zagraniczna.

Być może uznasz, że jestem wielką optymistką, przyznam Tobie rację.

Prowadzę Butikowe Biuro Podróży, nie zamknęłam,  ani nie zawiesiłam swojej działalności. Moje biuro oferuje głównie wyjazdy zagraniczne, więc sama borykam się z ogromem problemów związanych z tym, że nie mogę ich realizować, a co za tym idzie zarabiać pieniędzy.

Jednak nie poddaję się i działam.  Teraz jest czas na to żeby spojrzeć  w głąb naszej firmy. Zobaczyć jak działa, jacy są nasi klienci, czy nasza praca przynosi pożądane efekty.

To jest dobry czas na analizowanie co się aktualnie dzieje, sprawdzanie potrzeb klientów i dostosowanie swojej oferty do obecnej sytuacji.

Możesz zapytać, jak to wszystko robić, skoro masz zaległości finansowe, kontrahenci nie chcą Ci  zwracać zaliczek, masz na utrzymaniu pracowników, wiele w Tobie stresu i niepokoju.

Stres i niepokój nie prowadzą do niczego dobrego. Powstaje dużo emocji, podczas których możesz podjąć pochopne decyzje. Sama wiem co się ze mną działo na początku kiedy skalkulowałam ile pieniędzy muszę oddać klientom, ile pieniędzy muszę odzyskać od kontrahentów. Całe szczęście ten strach, stres i niepokój nie trwał długo i to nie dlatego, że nagle wygrałam w totolotka kilka milionów złotych, bądź dostałam wielki spadek.

Uspokoiłam się i zaczęłam przyglądać się swojej działalności, zaczęłam szukać dobrych ludzi, rzeczy, zdarzeń.

Zaczęłam układać nową strategię dla mojego biura. Otworzyłam się na nowe współprace. Niepokój minął, ja mam dużo energii, wdrażam nowe pomysły.

Pojawiają się nowi klienci i to nie tylko Ci indywidualni,  26 maja w Dzień Matki zadzwoniła do mnie  wielka firma, która szuka propozycji dla swoich klientów. Byli zachwyceni moją ofertą. Nie wiem czy coś z tego  będzie, jednak utwierdza mnie to w przekonaniu, że nie wszystko jeszcze stracone w tym roku. Trzeba szukać nowych rozwiązań. Obserwować, pytać, rozmawiać o tym czego klienci teraz potrzebują, z jakich usług będzie można korzystać.

W swoim biurze wykasowałam większość dotychczasowych ofert, obecnie piszę nowe. Mówię o moich pomysłach stałym klientom, otrzymuję zwrotną informację, że czekają tylko na zielone światło i z wielką chęcią skorzystają z mojej oferty.

Zachęcam Cię do wglądu  w Twoją działalność.

Ja widzę ogromne pole do popisu dla przewodników krajowych, dla wielu biur podróży, dla pensjonatów, hoteli.  Wiem, że będzie można poszerzyć swoją ofertę o wyjazdy krajowe, jednak również zweryfikować ofertę wyjazdów zagranicznych.

W wielu przypadkach nie odrobimy strat, które ponieśliśmy przez prawie 3 miesiące zamknięcia, jednak moje obecne działania mają na celu zminimalizowanie dodatkowych kosztów, utrzymanie współpracy z moimi klientami, pokazanie, moim obecnym i przyszłym klientom, że moje biuro działa i nie zamyka się z powodu obecnej sytuacji. O dziwo przez 2 miesiące mojej działalności około podróżniczej zdobyłam nowych klientów, którzy chcą korzystać z oferowanych przeze mnie usług.

Osobiście doświadczam, tego, że nie każdy z branży chce coś robić, że nie każda współpraca się udaje.

Mam wrażenie, że wielu z nas czeka na cud. Ja nie czekam, działam. Poprzez działanie przygotowuję się do tego co mam nadzieję, za chwilę się wydarzy. Kiedy uwolnią turystykę krajową i otworzą granicę musimy być przygotowani do dalszego działania. Nadal mamy wielu klientów, którzy skorzystają z naszych ofert. Zapewne nie w takiej samej formie jak to było wcześniej.  To jest doskonały czas żeby przemyśleć czego oczekuje od naszych usług teraźniejszy klient i wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom.

Podsumowując moim zdaniem jest szansa do powrotu na rynek naszej branży. Uważam jednak, że należy się do tego dobrze przygotować. Można zaskoczyć naszego klienta, przygotować o wiele lepszą ofertę, która będzie odpowiadała jego wymaganiom. Teraz jest czas na kreatywność. Na zmianę. Na dostrzeżenie wielu rzeczy, których wcześniej nie widzieliśmy.

Każdy  z nas może skorzystać z obecnej sytuacji, trzeba tylko dobrze ją przeanalizować i  wprowadzić nowe działania i nowe możliwości do naszej firmy.

Czy masz nowy pomysł na swoją usługę i ofertę w obecnych czasach?

Poniżej zadaję Ci kilka pytań, które  być może skłonią Cię do chwili refleksji nad Twoją turystyczną działalnością?

  • Czy Twoja firma realizuje wyznaczone cele i założenia?
  • Czy jesteś zadowolony/zadowolona z finansów jakie generuje Twoja praca?
  • Czy łatwo zdobywasz nowych klientów?
  • Czy jest coś co warto zmienić w Twojej firmie?
  • Czy pojawiają się trudności w prowadzeniu Twoje firmy? Jeśli tak to jakie?
  • Jakie masz cele/plany dotyczące działalności Twojej firmy na przyszłość?
Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *